
Twitter uruchomił poradnikową stronę dla dziennikarzy, którzy umieszczają wpisy na stronie firmy. „Twitter for Newsrooms” podzielony jest na cztery działy.
W dziale Raport (#Report) dziennikarz znajdzie cztery propozycje narzędzi (w tym do ściągnięcia na desktop), służące wyszukiwaniu tweetów i informacji w nich zawartych. Są też typy, jak szukać, by znaleźć.
Dział Zaangażowanie (#Engage) poświęcono poradom efektywnego tweetowania. Na przykładach wpisów dziennikarzy wyjaśniono, jak zbudować zainteresowanie wokół własnych informacji i jak dziennikarsko spersonalizować swój profil na Twitterze.
Publikacja (#Publish) to dział odsyłający do już istniejących poradników ogólnych, mówiących o technicznych aspektach umieszczania wpisów na Twitterze.
Ostatni dział – #Extra – także odnosi się do już istniejących stron, przeważnie pomocowych.
Środowisko przyjęło stronę chłodno. W dyskusjach (także na Twitterze) dziennikarze zwracają uwagę, że już potrafią tweetować, więc nie potrzebują tak podstawowych informacji. Dlatego Twitter for Newsrooms jest raczej propozycją dla dziennikarzy, którzy zaczynają korzystać z tej formy kontaktu z czytelnikami. Autorzy strony zapewne liczą na pozyskanie nowych tweetujących dziennikarzy.
– wiec
