Chcą pomóc dziennikarzom, ale ci są lekko urażeni

Twitter uruchomił poradnikową stronę dla dziennikarzy, którzy umieszczają wpisy na stronie firmy. „Twitter for Newsrooms” podzielony jest na cztery działy.

W dziale Raport (#Report) dziennikarz znajdzie cztery propozycje narzędzi (w tym do ściągnięcia na desktop), służące wyszukiwaniu tweetów i informacji w nich zawartych. Są też typy, jak szukać, by znaleźć.

Dział Zaangażowanie (#Engage) poświęcono poradom efektywnego tweetowania. Na przykładach wpisów dziennikarzy wyjaśniono, jak zbudować zainteresowanie wokół własnych informacji i jak dziennikarsko spersonalizować swój profil na Twitterze.

Publikacja (#Publish) to dział odsyłający do już istniejących poradników ogólnych, mówiących o technicznych aspektach umieszczania wpisów na Twitterze.

Ostatni dział – #Extra – także odnosi się do już istniejących stron, przeważnie pomocowych.

Środowisko przyjęło stronę chłodno. W dyskusjach (także na Twitterze) dziennikarze zwracają uwagę, że już potrafią tweetować, więc nie potrzebują tak podstawowych informacji. Dlatego Twitter for Newsrooms jest raczej propozycją dla dziennikarzy, którzy zaczynają korzystać z tej formy kontaktu z czytelnikami. Autorzy strony zapewne liczą na pozyskanie nowych tweetujących dziennikarzy.

wiec

Follow Pably_pl on Twitter

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*