Dla kogo ścigają się dziennikarze

Media są chciwe newsa i gonią za nim, ponieważ konkurują między sobą, walcząc o uwagę odbiorcy, która przekłada się na wysokość sprzedaży lub na oglądalność/słuchalność/klikalność – to powszechna opinia. Zgodnie z nią w pogoni tej media zatracają poczucie przyzwoitości, gubią „estetykę” i etykę newsa, sięgając po tematy banalne, brukowe i sensacyjne, nie stroniąc od wywoływania kontrowersji, konfliktów. Tymczasem ludzie mediów przekonani są, że wychodzą naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie chcą więc kształcić odbiorcy, pokazując mu to, co jest ważne w świecie oraz istotne dla niego samego, nawet kosztem oskarżeń o zaniżanie standardów? I jaki jest związek takiej postawy mediów z kryzysem ekonomicznym?

Na te pytania odpowiedzą Marcelina Szumer i Paweł Wieczorek podczas konferencji „Oblicza chciwości a życie publiczne” (23-24 października 2012) organizowanej przez Wydział Filozoficzny Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, ul. Kanonicza 9. Spotkanie z redaktorami Pablykatora, doktorantami warszawskiej SWPS, w drugim dniu konferencji – 24 października o godzinie 14:50. Zapraszamy!

Paweł Wieczorek

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*