Dla kogo ścigają się dziennikarze
Media są chciwe newsa i gonią za nim, ponieważ konkurują między sobą, walcząc o uwagę odbiorcy, która przekłada się na wysokość sprzedaży lub na oglądalność/słuchalność/klikalność – to powszechna opinia. Zgodnie z nią w pogoni tej media zatracają poczucie przyzwoitości, gubią „estetykę” i etykę newsa, sięgając po tematy banalne, brukowe i sensacyjne, nie stroniąc od wywoływania kontrowersji, konfliktów. Tymczasem ludzie mediów przekonani są, że wychodzą naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie chcą więc kształcić odbiorcy, pokazując mu to, co jest ważne w świecie oraz istotne dla niego samego, nawet kosztem oskarżeń o zaniżanie standardów? I jaki jest związek takiej postawy mediów z kryzysem ekonomicznym?
Na te pytania odpowiedzą Marcelina Szumer i Paweł Wieczorek podczas konferencji „Oblicza chciwości a życie publiczne” (23-24 października 2012) organizowanej przez Wydział Filozoficzny Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, ul. Kanonicza 9. Spotkanie z redaktorami Pablykatora, doktorantami warszawskiej SWPS, w drugim dniu konferencji – 24 października o godzinie 14:50. Zapraszamy!
Paweł Wieczorek