Dla redakcji Huffington Post bycie wielkim w USA to za mało

Amerykański portal The Huffington Post 6 lipca otwiera swoją brytyjską stronę, w przygotowaniu jest wersja francuska.

Arianna Huffington sięga po Europę. Fot. World Economic Forum swiss-image.ch/Photo by Michael Wuertenberg

Informacyjna witryna o zabarwieniu lewicowym, założona w 2005 roku przez Ariannę Huffington i Kennetha Lerera, jest w czołówce najbardziej wpływowych stron świata. Od lutego tego roku należy do internetowego giganta AOL. – Może i nasze firmy są wielkie w USA, ale nasz kraj to tylko cztery procent populacji świata – tak Tim Armstrong, szef AOL, tłumaczy plany ekspansji na Europę.

W Wielkiej Brytanii portal chce powtórzyć ten sam model, który wykorzystuje w USA: treści przygotuje zespół dziennikarzy i redaktorów na etacie, poza nimi na rzecz The Huffington Post UK pracować ma wielu nieopłacanych blogerów-ochotników.

Problem w tym, że wśród blogerów witryna nie ma dobrej opinii. Wielu amerykańskich współpracowników poczuło się oszukanych, gdy w lutym dowiedziało się, że ich darmową pracę szefowa portalu przełożyła na miliony, które popłynęły do jej kieszeni za sprzedaż The Huffington Post.

wiec

Zobacz też: Kolejny problem The Huffington Post.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*