Kolejny problem The Huffington Post
Portal stracił drugą pozycję w rankingu najpopularniejszych witryn świata. The Huffington Post został wyprzedzony przez MailOnline, stronę internetową brytyjskiego tabloidu The Daily Mail, którego oglądalność wzrosła w lutym i marcu o 27 procent – do 39,6 milionów niepowtarzalnych użytkowników.
Mimo wzrostu o 20 procent (do 38,4 milionów) The Huffington Post nie utrzymał miejsca za stroną New York Timesa, który z 41 procentami wzrostu i 61,9 milionami użytkowników bił światowe rekordy popularności. Bił, gdyż już wiadomo, że po zamknięciu darmowego dostępu do części zawartości portal NYT w kwietniu zanotuje spadek oglądalności.
W lutym tego roku The Huffington Post został sprzedany internetowej korporacji AOL za 315 milionów dolarów. Arianna Huffington, założycielka tego lewicowego portalu, odpowiada teraz w AOL za wszystkie informatyczne przedsięwzięcia giganta. Transakcja spotkała się z ostrą krytyką blogerów, którzy dotąd za darmo dostarczali treści na stronę Huffinton Post. Zaś Bill Keller, redaktor naczelny New York Timesa, zarzucił dotychczasowej właścicielce, że kradnie treści z innych serwisów.
Czy strata drugiego miejsca w rankingu oglądalności ma związek z tymi sporami? Komentatorzy zwracają uwagę, że może chodzić raczej o zawartość portalu The Daily Mail – brukowe plotki i informacje o celebrytach zawsze wygrywały w internecie z informacjami politycznymi. Zresztą także The Huffington Post okraszał nimi swoją zawartość.