Mediom nie ufa ponad 70 procent odbiorców
Wśród garstki, która mediom wierzy, telewizji bardziej ufają kobiety, a gazetom – mężczyźni. Biorąc po uwagę poglądy polityczne, dużo większe zaufanie do mediów wykazują osoby deklarujące się jako liberałowie (37 procent wierzy gazetom, 30 procent telewizji) niż konserwatyści (21 procent gazetom, 23 telewizji). Tak wynika z opublikowanych przez instytut Gallupa corocznych badań zaufania społecznego w USA.
28 procent (w ubiegłym roku 25 procent) ufa informacjom przekazywanym przez gazety, przez telewizję zaś – 27 procent (o 5 procent więcej niż rok temu). Przy czym prasie ufa 30 procent mężczyzn i 27 procent kobiet, a telewizji 25 procent mężczyzn i 30 procent kobiet. Sympatie do obu mediów zgodnie dzielą obie płcie w rozmaitym wieku, wyłamują się jedynie mężczyźni przed 30 rokiem życia – ci bardziej ufają telewizji.
Interesujące, że o ile absolwenci studiów wyższych ufają w takim stopniu gazetom, jak osoby z wykształceniem średnim i niższym (po 31 procent), to zaufanie do telewizji przyjmuje skrajne – jak na to badanie – wartości: w pierwszej grupie jest to 19 procent, w drugiej 40 procent.
Choć zaufanie do mediów w USA rośnie (najszybciej wśród mężczyzn w wieku 30-49 lat), to wciąż jest mniejsze niż 20 lat temu. Najniższe było w 2007 roku.
Badanie przeprowadzono na 1020 Amerykanach powyżej 18 lat.
– szum
Link do oryginalnego omówienia badania, wykresu, tabeli i metodyki