New York Times zyskał milion e-czytelników w trzy miesiące

Po wprowadzeniu opłat za korzystanie z wersji elektronicznej dziennik New York Times zyskał ponad milion subskrybentów. Wzrosły też przychody z reklam na internetowej stronie dziennika. Wszystko to zaledwie między 28 marca, a końcem czerwca.

W wersji papierowej New York Times sprzedaje się od 800 tysięcy do 1,1 miliona egzemplarzy. Oznacza to, że czytelnicy wersji elektronicznej co najmniej zrównali się z użytkownikami tradycyjnymi. Komentowane jest to jako sukces pomysłu na cyfrową wersję gazety: od 28 marca 20 artykułów w miesiącu dostępnych jest za darmo, reszta – po wniesieniu opłaty. Rozwiązanie nie odstrasza tych, którzy sporadycznie korzystają z serwisu, jednocześnie daje szansę skuszenia ich na zakup subskrypcji.

Wśród miliona skuszonych 750 tysięcy to jednak prenumeratorzy wersji drukowanej, którzy skorzystali z oferty przejścia na subskrypcję internetową. Kolejne 224 tysiące to użytkownicy, którzy wykupili dostęp przez sieć. Kolejne 57 tysięcy to czytlenicy e-wydania gazety, zaś następne 100 tysięcy to subskrybcje opłacone przez jedną z marek samochodów.

Dane pochodzą z raportu po pierwszym półroczu 2011 roku.

– Paweł Wieczorek

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*