Nie tylko The Huffington Post zechce takiego dziennikarza

Wymagania, którym powinien sprostać współczesny dziennikarz, można znaleźć w tak prozaicznym miejscu jak ogłoszenie rekrutacyjne – The Huffington Post poszukuje dziennikarzy, przedstawiając spis oczekiwań wobec kandydatów.

Od kandydata wymagana jest przede wszystkim świetna znajomość social mediów: umiejętne poruszanie się po Facebooku, Twitterze, Google+. Trzeba nimi „żyć i oddychać”. Trzeba też „czuć pismo nosem”, czyli nie tylko znaleźć ciekawe newsy, ale też zindentyfikować te, które spotkają się z odzewem czytelników, zaangażują ich i stworzą ruch w social media. Pożądana jest zdolność kreatywnego umieszczenia w informacji takich elementów jak wideo, zdjęcia, gify. Oczywiście należy też umieć pisać szybko i celnie. Przyszły pracodawca oczekuje też, że dziennikarz nie będzie zaczynał u niego od zera lecz zgłosi się z własnymi, interesującymi kontaktami, które ułatwią pozyskiwanie informacji i tworzenie materiałów. Ale i tak najważniejsze są wspomniane umiejętności związane z angażowaniem odbiorców.

Nie wydaje się, by owe wymagania przekraczały możliwości średnio doświadczonego dziennikarza, Problemem może być fakt, że do wzięcia są jedynie posady w Nowym Jorku, San Francisco, Londynie i Sydney. Za to na pełny etat.

Paweł Wieczorek

 

Follow me on Academia.edu

 

Follow Pawel Pably Wieczorek’s board Media on Pinterest.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*