Wymagania, którym powinien sprostać współczesny dziennikarz, można znaleźć w tak prozaicznym miejscu jak ogłoszenie rekrutacyjne – The Huffington Post poszukuje dziennikarzy, przedstawiając spis oczekiwań wobec kandydatów.
Od kandydata wymagana jest przede wszystkim świetna znajomość social mediów: umiejętne poruszanie się po Facebooku, Twitterze, Google+. Trzeba nimi „żyć i oddychać”. Trzeba też „czuć pismo nosem”, czyli nie tylko znaleźć ciekawe newsy, ale też zindentyfikować te, które spotkają się z odzewem czytelników, zaangażują ich i stworzą ruch w social media. Pożądana jest zdolność kreatywnego umieszczenia w informacji takich elementów jak wideo, zdjęcia, gify. Oczywiście należy też umieć pisać szybko i celnie. Przyszły pracodawca oczekuje też, że dziennikarz nie będzie zaczynał u niego od zera lecz zgłosi się z własnymi, interesującymi kontaktami, które ułatwią pozyskiwanie informacji i tworzenie materiałów. Ale i tak najważniejsze są wspomniane umiejętności związane z angażowaniem odbiorców.
Nie wydaje się, by owe wymagania przekraczały możliwości średnio doświadczonego dziennikarza, Problemem może być fakt, że do wzięcia są jedynie posady w Nowym Jorku, San Francisco, Londynie i Sydney. Za to na pełny etat.
Paweł Wieczorek
Follow me on Academia.edu
Follow Pawel Pably Wieczorek’s board Media on Pinterest.