Płeć mediów

Podczas wykładu „Obraz kobiety i mężczyzny w mediach – światło własne, czy odbite?” porównamy przekazy dotyczące płci przeciwnej: wizerunek mężczyzny promowany w czasopismach kobiecych i wizerunek kobiety w gazetach dla mężczyzn. Odpowiemy ponadto na pytanie, czy „idealna” gazetowa kobieta jest w stanie porozumieć się z „idealnym” gazetowym mężczyzną? Wykład wygłoszony będzie w ramach ogólnopolskiej konferencji „Płeć i władza. Historyczne konteksty, współczesne krytyki, nowe perspektywy”, którą w dniach 7-8 listopada 2012 roku organizuje Instytut Kultury Europejskiej Uniwersytetu Adama Mickiewicza z siedzibą w Gnieźnie.

Na podstawie analizy czterech magazynów – Men’s Health, Playboy, Twój Styl oraz Wysokie Obcasy – pokażemy, jaki obraz kobiety i mężczyzny budują adresowane do nich media.

„Naszym celem nie jest powielanie opinii dotyczących związków pomiędzy płcią i władzą, ale wskazanie na ograniczenia dotychczasowych ujęć i możliwości ich przekroczenia” – tłumaczą organizatorzy konferencji. Celem Marceliny Szumer i Pawła Wieczorka jest takie zbadanie i przedstawienie tematu, by co najmniej obie płcie obecne na wykładzie poczuły się usatysfakcjonowane. Zapraszamy po godz. 17 w dniu 7 listopada!

„Płeć i władza. Historyczne konteksty, współczesne krytyki, nowe perspektywy”, 7-8 listopada 2012 roku, Instytut Kultury Europejskiej UAM, ul. Kostrzewskiego 5-7, Gniezno.

Paweł Wieczorek

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*