Prasa sięga bruku w oczach czytelnika
Ponad połowa Brytyjczyków przestała wierzyć prasie po aferze podsłuchowej – wynika z sondażu centrum badania opinii publicznej YounGov.
Afera wybuchła, gdy okazało się, że brukowiec News of the Word zlecał podsłuchy, by od znanych osób oraz od ofiar przestępstw czerpać tematy do tekstów.
W efekcie 58 procent badanych twierdzi teraz, że skandal miał negatywny wpływ na postrzeganie przez nich prasy. Gazetom ufa tylko 38 procent Brytyjczyków, za to telewizji i radiu odpowiednio 64 oraz 58 procent. Wiadomościom rozpowszechnianym przez Twitter wierzy 15 procent osób, a przez blogi – 10 procent.
Inaczej jest w Stanach Zjednoczonych, gdzie prasa postrzegana jest jako wiarygodna przez 44 procent badanych. Telewizji wierzy zaledwie 42 procent Amerykanów, social media 19 procent, zaś blogom 18 procent.
Więcej w Guardianie