Tablety najlepsze do sprzedawania kontentu
Po raz pierwszy tablet wyprzedził strony internetowe jako najlepsze – w ocenie wydawców – narzędzie dystrybucji płatnych treści, w tym magazynów i gazet. O prognozy pytała swoich członków brytyjska Association of Online Publishers w corocznym badaniu Content & Trends Census. Tablety wskazało 42 procent wydawców (rok temu – 19 procent), strony internetowe – 37 procent (w 2010 roku 38 procent), smartfony zaś – 6 procent.
Wygląda na to, że nawet ci, którzy nie są entuzjastami tabletów i smartfonów, dostosowują się trendów: aż 8 na 10 wydawców przyznaje, że zainwestowało w aplikacje mobilne, zaś 9 na 10 zoptymalizowało swoje strony pod kątem przenośnych urządzeń.
Badanie Association of Online Publishers objęło wydawców gazet, magazynów, nadawców telewizyjnych i radiowych, a także firmy prowadzące wyłącznie strony internetowe – w sumie reprezentowanych było ponad 1500 tytułów, stacji i stron.
Przekonanie się wydawców do tabletów może napędzać rosnący rynek sprzedaży tych urządzeń. Już teraz przewiduje się, że w najbliższym roku popyt na komputery PC będzie rósł wolniej niż dotąd – coraz więcej osób wybiera urządzenia przenośne, jak tablety lub smarfony.
– wiec