Presspublica: każdy tytuł zachowa swoje spojrzenie

Nowy naczelny, 12 milionów strat finansowych spółki i oszczędności na odchudzeniu jej władz, a także utrzymanie linii redakcyjnych pism należących do Presspubliki – to najważniejsze informacje, jakie usłyszeliśmy podczas konferencji prasowej Grzegorza Hajdarowicza w siedzibie Rzeczpospolitej.



Po pierwsze właściciel wydawnictwa uciął spekulacje na temat ewentualnych zmian na fotelu redaktora naczelnego. Pawła Lisickiego zastąpił Tomasz Wróblewski, który w połowie października został wiceprezesem Presspubliki, a wcześniej był szefem Dziennika Gazety Prawnej. Lisickiemu zaproponowano pozostanie na stanowisku naczelnego Uważam Rze. Odmówił, ale odejdzie dopiero wtedy, gdy pojawi się jego następca.

Tomasz Wróblewski zapowiedział, że Rzeczpospolita pozostanie dziennikiem konserwatywno-liberalnym.

Zapytaliśmy więc Grzegorza Hajdarowicza (także właściciela Wydawnictwa Przekrój), czy dziennikarze Uważam Rze będą pisać dla Przekroju i odwrotnie. Podobna zasady obowiązują bowiem w Przekroju i Sukcesie (oba Wydawnictwo Przekrój). Grzegorz Hajdarowicz zapewnił, że oba tygodniki pozostaną niezależne w formułowaniu opinii. – Przekrój zachowa swoje spojrzenie na świat – mówił. Później dodał, iż życzyłby sobie, aby dziennikarze Przekroju odważniej i bardziej wyraziście formułowali tezy artykułów – jak robią to autorzy Uważam Rze. W przyszłości wszystkie tytuły należące do Hajdarowicza mają funkcjonować w ramach Presspubliki.

Dariusz Leśniak, prezes Zarządu Presspubliki, przedstawił bieżące wyniki finansowe spółki. Od stycznia 2011 do końca września odnotowała ona 12 milionów złotych straty. Prognoza na grudzień – 15 milionów straty. W przyszłym roku właściciel liczy na dochód. Pierwsze oszczędności: zmniejszenie liczby członków zarządu i obniżenie pensji Rady Nadzorczej. Nie było mowy o masowych zwolnieniach.

Grzegorz Hajdarowicz w 2014 roku chce wprowadzić Presspublikę na giełdę.

Marcelina Szumer, Paweł Wieczorek

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione

Skomentuj

*