Warsztaty dziennikarskie

Fajne warsztaty na ciekawe tematy

Dziennikarstwo to nie tylko dobre pisanie lub ciekawa „setka”. Najpierw trzeba sprzedać w redakcji swój pomysł. Wielu dziennikarzy zgłasza temat tak, że nie ma szans na jego realizację. Co zrobić, by redaktor, szef działu lub naczelny kupił twój pomysł? Jak napisać zajawkę tak, by redakcje biły się o materiał? Jak szukać lub kreować newsa?

A może jesteś blogerem, redaktorem portalu lub strony internetowej i chcesz nauczyć się pisać tak, by tworzyć coraz lepsze artykuły?

Dowiesz się tego podczas warsztatów dziennikarskich. Przeanalizujemy teksty, poćwiczymy na przykładach.

Nauczysz się także, jak konstruować artykuł, by ludziom chciało się go czytać z zapartym tchem. Pamiętaj przy tym, że nie ma jednej recepty na dobry materiał – miej odwagę przełamywać schematy i zaskakiwać odbiorcę.
Podczas warsztatów dowiesz się też, jak pytać bohaterów, by chcieli z tobą mówić i dlaczego często bez żadnych pytań możesz dowiedzieć się tego, czego rozmówca nie powie innemu dziennikarzowi.

Warsztaty dziennikarskie organizujemy też dla tych, którzy dopiero myślą o pracy dla prasy, radia, telewizji lub portali informacyjnych albo o pisaniu bloga. Poznasz specyfikę pracy w newsroomie, nauczysz się dziennikarskich technik i trików, podpowiemy, jak efektywnie szukać pracy w mediach. Dla najlepszych możliwość kontaktu z zaprzyjaźnionymi redakcjami lub stażu.

Gazetom i portalom proponujemy też audyt redaktorski, czyli zbadanie, jak w praktyce działa redakcja zleceniodawcy. Na miejscu sprawdzamy procedury, przyglądamy się pracy autorów oraz redaktorów. Inną formą współpracy z instytucjami jest czasowe dołączenie zespołu Pably do redakcji, bieżąca praca z autorami, co pomaga w szlifowaniu ich dziennikarskich umiejętności.

Skontaktuj się z Pably

Wybierz termin szkoleń

Zespół i trenerzy Pably

Zapewniamy, że od tamtych czasów wiele się zmieniło. Newsroom dziennika The New York Times, wrzesień 1942 roku. Dziennikarze czekający na uwagi do tekstów oraz „przepisywacze” gotowi, by spisywać telefoniczne relacje reporterów. Fot. Marjory Collins, Library of Congress, USA

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • Twitter
  • Wykop
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Pinger
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Tumblr
  • Ulubione